1403-06-16 13:20
176
0
91302
امام جمعه آق‌قلا مطرح کرد:

تقوا راه نجات در دنیا و آخرت

امام جمعه شهرستان آق‌قلا با اشاره به اینکه الگو گرفتن از زندگی شهدا راه سعادت خواهد بود، گفت: تقوای الهی راه نجات در دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: تقوا، یعنی مراقبت بر اعمال و رفتار، یعنی اجتناب از گناه و تلاش برای رضایت الهی و به انسان قدرت می‌دهد تا در برابر نفس اماره و وسوسه‌های شیطان مقاومت کند. تقوا مثل سدی است که از ورود افکار و اعمال ناپسند به زندگی انسان جلوگیری می‌کند.

به گفته وی؛ قیام ۱۷ شهریور روزی که ملت ایران با فریاد الله‌اکبر در میدان شهدا، جان خود را فدای آزادی و عدالت کردند. این قیام، نشانگر استقامت ملتی بود که در برابر ظلم و فساد رژیم پهلوی، دست به قیام زد و خون پاک شهیدانش را نثار کرد.

حسینی افزود: شهدای ۱۷ شهریور، با قلب‌های سرشار از تقوا و ایمان، در راه دفاع از حق و اسلام جان دادند و به همه ما یاد دادند که برای دفاع از ارزش‌ها، باید تا پای جان ایستادگی کرد. این شهیدان به ما درس عزت و غیرت دادند و پایه‌های نهضت اسلامی را محکم‌تر ساختند.

وی خاطرنشان کرد: هجرت پیامبر (ص) به ما می‌آموزد که گاهی برای رسیدن به کمال و سعادت، باید از دل‌بستگی‌های دنیوی عبور کنیم و به سوی ارزش‌های والا هجرت کنیم. هجرت در زندگی امروز ما نیز، می‌تواند به معنای ترک گناه، ترک عادات ناپسند و حرکت به سوی خداوند باشد.

خطیب جمعه شهرستان آق‌قلا در پایان گفت: تقوا راه نجات و موفقیت ما در دنیا و آخرت است. در این ایام مبارک، بیایید با توکل بر خداوند، از هجرت پیامبر (ص)، قیام شهدا و زندگی پر برکت شهدای بزرگی چون آیت‌الله مدنی الگو بگیریم و راه حق و عدالت را با استقامت و تقوا ادامه دهیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.